Terima Kasih! Thank you!

Terima Kasih! Thank you!

Monday, September 24, 2012

Malaysia Speed Trap - Senarai Lokasi Had Laju & Lampu Isyarat Seluruh Malaysia

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ ) telah mengumumkan lokasi dimana Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES)kamera akan digunakan. Disini terdapat puluhan lokasi diseluruh negeri di Malaysia. Senarai lokasi boleh di download dibawah ini :
   
Senarai Lokasi Camera AES di Lampu Isyarat & Pengesan Had Laju di Seluruh Malaysia

 Tujuh lokasi di Zon utara A, terdiri daripada tiga tetap, dua mudah alih dan dua cahaya kamera trafik, masing-masing satu di Ipoh, Hilir Perak, Taiping, Tapah, Sungai Siput, Kerian dan Tanjung Malim. Sementara itu, pusat Zon B mendapat bilangan yang sama, dengan empat lokasi yang boleh didapati di KL, dua di Putrajaya dan satu lagi di Kajang. Kamera baru ini berdaya untuk menunjukkan palt nombor kereta, muka pemandu dan roadtax siap dengan paparan masa, tarikh, tempat kesalahan dan kelajuan yang direkodkan. Sila rujuk gambar dibawah :

 

Kamera untuk penunggang motorsikal



 Jadi dengan ini berhati-hati lah agar tidak diberi surat cinta dari JPJ dan Polis. Dibawah ini adalah link video bagaimana speed trap tersebut beroperasi ( Kawasan Hiway Plus Kajang ke Sir Kembangan/ Kuala Lumpur.

Speed Trap di Plus Highway Seremban-KL

Dapatkan AES Detector di sini bagi pengguna Android :

https://play.google.com/store/apps/details?id=air.AESDetector&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImFpci5BRVNEZXRlY3RvciJd

atau untuk paparan keseluruhan satu Malaysia donwload di sini :

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jordyland.aesmap&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5qb3JkeWxhbmQuYWVzbWFwIl0.

Untuk pengguna Iphone/ Ipad dapatkan di sini :

https://itunes.apple.com/us/app/malaysia-aes-traffic-camera/id569370780?mt=8




Remark : Compliment to Paul Tan's automatives

No comments:

Post a Comment